MENADŽMENT U HOTELIJERSTVU I GASTRONOMIJI

OBEZBEDITE KARTU ZA PRVU KLASU U SVETU VRHUNSKOG HOTELIJERSTVA I GASTRONOMIJE PO ŠVAJCARSKOM MODELU STUDIJA!

Turizam sa pripadajućim hotelijerstvom i gastronomijom je mnogo više od industrije. To je specifičan način razmišljanja i života. Pružajući vrhunsku uslugu ulepšavamo sopstvene i živote gostiju, proširujemo kulturološke vidike i upoznajemo lepši, drugačiji svet.

Osnovne strukovne studije studijskog programa MENADŽMENT U HOTELIJERSTVU I GASTRONOMIJI, u trajanju od tri godine (180 ESPB), karakteriše savremeni pristup izuzetnog visokog obrazovanja, koji je koncipiran prema najboljim poslovnim školama iz oblasti turizma u Evropi i svetu.

Studijski program MENADŽMENT U HOTELIJERSTVU I GASTRONOMIJI je akreditovan od strane Nacionalnog tela za akreditaciju i obezbeđenje kvaliteta u visokom obrazovanju. Uverenje sa nalazi na sledećem linku.

Kroz teoriju i analizu poslovnih slučajeva, studenti stiču primenljivo znanje. Znanja koja se usvajaju u obrazovnom sistemu EDUKA imaju transdisciplinarni karakter, što studentima omogućava da brzo, kvalitetno i pravovremeno reaguju na promene, čak i da ih izazivaju.

Kroz trogodišnji program MENADŽMENTA U HOTELIJERSTVU I GASTRONOMIJI, studenti savladavaju predmete iz oblasti ekonomije, psihologije, ljudskih potencijala, menadžmenta, finansija, hotelskog poslovanja, projektovanja hotela i restorana, gastronomije, umetnosti u kulinarstvu.

Nastava je osmišljena tako da studenti stiču teoretska znanja u slušaonicama, a praktična u najmodernijim kuhinjama i gastronomskim laboratorijama u našem regionu. Svaki stručni predmet se realizuje u specijalizovanom prostoru (hotel, kuhinja, gastronomska laboratorija). Predavači su vrhunski profesionalni i visokoobrazovani kuvari, somelijeri i enolozi, menadžeri hotela i ugostiteljskih objekata, tehnolozi hrane, Polaganjem stručnih predmeta se mogu steći profesionalni sertifikati.

Praksa je plaćena i obavezna na svakoj godini studija. Svaka praksa je strogo mentorisana od strane mentora u objektu i nastavnika Fakulteta. Standardi za objekte u kojima se obavlja praksa su:

  • hoteli – kategorizovani sa 4 i 5 zvezdica;
  • restorani – sa Michelin preporukom ili Michelin zvezdicom;
  • horeka (HORECA) centri – međunarodno sertifikovani centri sa profesionalnim kuhinjama i vrhunskim namirnicama.

Nastavne baze studijskog programa Menadžment u hotelijerstvu i gastronomiji su:

Pored nastavnih baza u kojima se realizuje deo praktične i terenske nastave, za potrebe obavljanja profesionalne plaćene prakse, uključeno je 57 hotela kategorizovanih sa 4 i 5 zvezdica iz Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Slovenije, Italije i Severne Makedonije.

Ako želiš da budeš operativni menadžer ili generalni menadžer hotela, menadžer prodaje, stručnjak za razvoj biznisa u hotelskim kompanijama, konsultant za izradu studija izvodljivosti za buduće hotele, menadžer prihoda, event menadžer, menadžer hrane i pića, menadžer wellness i SPA centra, menadžer recepcije, program Menadžment u hotelijerstvu je pravi izbor za Tebe!

Iskusi jedinstveno obrazovno iskustva, koje ćete oblikovati u vrhunskog stručnjaka iz oblasti gastronomije. Ako želiš da budeš šef kuhinje, menadžer restorana, konsultant iz oblasti gastronomije, inovator u ishrani i kreiranju novih načina ishrane, studijski program Menadžment u gastronomiji je upravo za Tebe!

Studijski program je prepoznat od strane FJ Culinary Consultants i Asocijacije hotelijera i restoratera Srbije HORES.

Eksluzivni partner programa je World Institute of Service Education WinsedSwiss.

Personalizacija je ključ tvog obrazovanja!

Nastavnici na ovom studijskom programu su:

Zvanje koje se stiče nakon završetka studijskog programa MENADŽMENT U HOTELIJERSTVU I GASTRONOMIJI je STRUKOVNI MENADŽER u oblasti hotelijerstva i gastronomije.

Prijavi se

Prijavi se i studiraj na VOS EDUKA

Menadžment u hotelijerstvu
57butik hotela, nezavisnih hotela, korporativnih hotela, glampig rizorta uključeno u realizaciju programa
  • Hotelske operacije
  • Odlučivanje u hotelijerstvu
  • Yield menadžment u hotelijerstvu
  • Upravljanje događajima
  • Hotelski inženjering
  • Upravljanje karijerom u hotelijerstvu
  • Primena softverskih rešenja u hotelijerstvu
  • Kontrola i revizija hotelskog poslovanja
  • Internship u Crnoj Gori, Hrvatskoj, Grčkoj, Italiji i Kipru

U kom području želiš da se usavršiš? Odaberi studijsku grupu po tvojoj meri!

Studenti u okviru studijskog programa MENADŽMENTA U HOTELIJERSTVU I GASTRONOMIJI mogu na osnovu izbornih predmeta svoje obrazovanje usmeriti na hotelijerski menadžment, gastronomiju i umetnost kulinarstva.

Svi predmeti

  • I godina
  • II godina
  • III godina

Cilj predmeta je da se studentima pruži znanje o ključnim kretanjima u turizmu kao i o osnovnim tumačenjima uloge savremenog turizma, praćenja razvoja, planiranja i upravljanja u turizmu i ugostiteljstvu. Takođe, cilj je da se studenti osposobe za pravilno korišćenje osnovnih izvora informacija, metodologije istraživanja, analitičkih elemenata i primene rezultata istraživanja turizma.

Nastavnik: dr Jelena Farkić

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova;
  • drugi kolokvijum – 30 bodova;
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova;
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Čavlek, N., Bartoluci, M., Prebežac, D., Kesar, O. i drugi., Turizam – ekonomske osnove i organizacijski sustav. Zagreb: Školska knjiga, 2011.
  2. Vojnović, B., Cvijanović, D., Stefanović, V., Razvojni aspekti turističke delatnosti, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd, 2012.
  3. Farkic, J. & Gebbels, M., The Adventure Tourist: Being, knowing, becoming. Emerald Publishing, 2022.

Ovaj predmet omogućava studentima da shvate značaj i ulogu malih i srednjih preduzeća (MSP) u ekonomskom rastu i razvoju jedne zemlje. Studenti će steći sistematska znanja upravljanja procesima unutar MSP kao i analizaranja uticaja eksternih faktora na rast i razvoj MSP. Jedan od ciljeva kursa je kreiranje pozitivne radne atmosfere u kojoj će svi studenti moći da iskažu svoje potencijale u potpunosti i ostvare što bolji uspeh. Glavni oblik rada biće uz teoretsku prezentaciju i pregled literature, obrada slučajeva iz prakse, kako bi studenti naučili kako da stečena znanja upotrebe u praktične svrhe. U tu svrhu, u toku semestra biće organizovana gostujuća predavanja eminentnih stručnjaka iz oblasti preduzetništva, poslovnog prava, poslovnih finansija, marketinga, i računovodstva i revizije.
Vežbe će biti koncipirane na način da se podstiče kreativnost i inovativnost studenata kroz gostujuća predavanja preduzetnika i preduzetnica, studije slučaja, panel diskusije, grupni rad i prezentacije studenata. Studenti koji žele da rade individualno, biće u mogućnosti da samostalno istražuju problematiku relevantnu za poslovanje MSP i prezentuju rezultate vlastitih istraživanja u formi eseja, odnosno stručnog rada, uz poštovanje metodologije stručno-istraživačkog rada.

Nastavnik: dr Filip Đoković

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova;
  • drugi kolokvijum – 30 bodova;
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova;
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Milićević, V., Ilić, B., Ekonomika poslovanja, Fakultet organizacionih nauka, Beograd, 2014;
  2. Grandov, Z., Ekonomika i organizacija poslovanja, Visoka strukovna škola za preduzetništvo, Beograd, 2005.
  3. Nadoveza, B. Pešić, H., Ekonomika preduzeća, Evropski univerzitet, Brčko, 2014.

Cilj predmeta je da se upoznaju studente sa prirodom i karakterom savremenog menadžmenta, sa njegovom strukturom i procesom i ukaže na njegov značaj za savremene organizacije i savremene uslove poslovanja. Postavljanjem svojevrsne teorijske osnove iz oblasti menadžmenta omogućiti studentima da steknu fundamentalna znanja i veštine iz ove oblasti i osposobiti ih za njihovo buduće uspešno uključivanje u poslovnu praksu i efikasno rešavanje onih problema iz domena menadžmenta, koje savremena praksa sa sobom nosi.
Takođe, studentima se pruža mogućnost da sagledaju i razumeju sve faze u procesu upravljanja organizacijom, kao i da im omogući razumevanje i primenu nekih od osnovnih metoda poslovne analize. Takođe, u okviru predmeta, obrađuju se i brojne teme iz domena operativnog menadžmenta, tj. rešavanja svakodnevnih izazova upravljanja i rada u organizaciji. U nastavi se koriste brojne studije slučaja, odnosno primeri realnih poslovnih problema, čijom analizom studenti stiču sposobnost praktične primene stečenih znanja na predmetu.

Nastavnik: dr Jelena Đorđević Boljanović, dr Vladimir Marinković

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Mašić, B., Đorđević Boljanović J., Babić, L., Dobrijević, G., Veselinović, S., Menadžment, Univerzitet Singidunum, 2010.
  2. Williams, C., Principi menadžmenta. Data Status, Beograd, 2011.

Cilj predmeta jeste usavršavanje znanja i veština iz osnovnog poslovnog jezika. Kontinuirano se radi na usavršavanju veština kao što su govor, čitanje, pisanje i slušanje, sa posebnim naglaskom na savladavanje poslovnih običaja, poslovne terminologije i studija slučaja iz oblasti hotelske industrije i događaja. Obezbeđena je priprema studenata za polaganje BEC (Business English Certificate) međunarodno priznatog ispita za prvi nivo (Preliminary) iz poslovnog engleskog jezika.

Nastavnik: Tijana Spasić Jakovljević, master

Cilj predmeta je upoznavanje studenata sa osnovnim procesima u gastronomiji i restoraterstvu, koji predstavljaju ključan uslov za uspešno oblikovanje ponude u sektoru hrane i pića u celini. Takođe, studenti se upoznaju različitim vrstama gastronomskih proizvoda (poreklo, namena, postupak proizvodnje, podneblje), kako bi shvatili značaj oblikovanja turističko-gastronomske ponude.

U procesu nastave su uključeni sertifikovani predavači EHL Hospitality Business School iz Švajcarske, koji su ujedno i stručni konsultanti WinsedSwiss Education Group.

Nastavnici: dr Filip Đoković, Momčilo Conić, Goran Vulović

Praktična nastava se održava u Metro HoReCa Centru u Beogradu, hotelu Crni vrh na Divčibarama i FJ Culinary Consultants u Skoplju.

Studenti treba da ovladaju teorijama i praksama međunarodne razmene, da se upoznaju sa pojmovima i steknu osnovna znanja iz spoljnotrgovinske politike, teorije platnog bilansa, deviznog tržišta i deviznog kursa, kao i međunarodnog monetarnog sistema. Uspešnim savladavanjem predmeta, studenti će biti u stanju da analiziraju različite aspekte međunarodne ekonomije, kao i da identifikuju probleme i predlože rešenja za  njihovo otklanjanje. Pored toga, sticanjem znanja iz ovog predmeta očekuje se da studenti mogu da objasne tendencije u različitim oblastima međunarodne ekonomije i predvide buduće trendove, kao i da predlože mere za rešavanje problema koji se javljaju na robnim, finansijskim i deviznim tržištima.

Očekuje se da će studenti biti u stanju da primene stečena znanja iz oblasti međunarodne ekonomije na konkretne segmente položaja zemlje u međunarodnom okruženju, kao i da ocene pravce budućih integracionih kretanja i posledice na domaću zemlju. Koristeći stečene analitičke sposobnosti studenti će takođe biti spremni da sprovedu istraživanja u okviru različitih segmenata međunarodne ekonomije.

U okviru nastave iz ovog predmeta studenti će na osnovu predavanja, vežbi i obrade studija slučaja proučavati zakonitosti i tendencije savremenog međunarodnog trgovinskog i finansijskog ambijenta. Analiziraće ulogu i značaj međunarodnih trgovinskih, finansijskih i drugih relevantnih institucija i proučavati mere i instrumente trgovinske politike i njihovu primenu u praksi.

Nastavnik: dr Ivan Arnautović

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Radojević, T., Međunarodna ekonomija, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2022.
  2. Salvatore D., Međunarodna ekonomija, prevedeno na srpski jezik u izdanju Centar za izdavačku delatnost, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd, 2016.

Predmet ima cilj da upozna studente sa osnovnim obežjima psihologije kao društvene nauke. Naglasak je na pregledu osnovnih teorija, ključnih naučnih studija i empirijskih saznanja – sa akcentom na njihovu primenu u poslovnom svetu. Svrha predmeta je da detaljnije upozna studente sa osnovima psihologije, te da im omogući lakše snalaženje u ovoj naučnoj disciplini tokom daljih studija.

Nastavnik: dr Ivana Jošanov Vrgović

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Žiropađa, Lj., Uvod u psihologiju, Čigoja štampa, Beograd, 2019.
  2. Čolović, M., Milošević, M., Socijalna psihologija, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2022.

Osnovni cilj predmeta je da studente na adekvatan način uvede u oblast informacionih sistema i da im ponudi bazična znanja. Takođe, cilj je da informacioni sistemi postanu deo koncepta savremenog poslovanja. Studenti će biti aktivno uključeni u rešavanje problema, kreativno razmišljanje i prepoznavanje mogućnosti. Po završetku kursa studenti će steći razumevanje o primeni osnovnih softvera u poslovanju; razvijati algoritamski načina razmišljanja i sistematičnost u rešavanju praktičnih problema.

Svrha ovog predmeta je upoznavanje sa informacionim tehnologijama, hardverskom i softverskom osnovom savremenih računarskih sistema, kao i fenomenom umrežavanja i Interneta. Pored toga, razmatraju se osnove baza podataka i njihove primene u poslovnom okruženju. Posvećuje se i pažnja pitanjima bezbednosti i principima na kojima se zasniva elektronsko poslovanje. Kroz praktične laboratorijske vežbe stiču se osnove računarske pismenosti u pogledu korišćenja računara, rada sa operativnim sistemom Windows, upotrebe programa za obradu teksta, programa za tabelarni proračun, kao i prezentacije i rada na Internetu.

Partneri u procesu izvođenja nastave su A1 Towers Srbija i Slovenija i Stiv Solutions.

Nastavnik: dr Ivan Pantelić

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Stojmenović, M., Veinović, M., Marković, D., Informatika, Univerzitet Singidunum, 2021.
  2. Stankić, R., Poslovna informatika, Ekonomski fakultet, Beograd, 2021.

Cilj predmeta je da se razvije interes kod studenata za kontinuirano usvajanje preduzetničkih znanja radi jačanja njihove lične konkurentnosti ali i konkurentnosti organizacija u kojima će delovati po završetku studija. Podstaknuti studente na osnivanje vlastitih preduzeća koja će biti preduzetnički vođena tokom celog životnog ciklusa.

Na ovom predmetu će se naučiti kako otvoriti i razviti mali porodični hotel, firmu za organizovanje događaja i nevladinu organizaciju namenjenu za pisanje projekata iz oblasti turizma i poslovnih događaja.

Partner u izvođenju programa je Centar za digitalnu transformaciju Privredne Komore Srbije.

Nastavnici: dr Filip Đoković, mr Radmila Marković

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokviju – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • zavrsni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Barringer, B.R. i Ireland, R.D., Poduzetništvo – Uspješno pokretanje novih poduhvata. 3. izd. Tuzla: OFFSET, 2010.
  2. Petković, S., Milanović, M., Laboratorija ideja – od ideje do preduzetničkog poduhvata, Ekonomski fakultet, Banja Luka, 2017.
  3. Avlijaš, R., Avlijaš, G., Preduzetništvo, Univerzitet Singidunum, 2021.

Cilj predmeta je da omogući studentima da razumeju važnost organizacionog ponašanja za funkcionisanje organizacija, sa posebnim fokusom na individualni i timski nivo, da omogući razumevanje ponašanja zaposlenih u organizacijama na osnovu psihologije, sociologije i antropologije, da predstavi različite organizacione procese iz perspektive pojedinaca i organizacija u kontekstu kulture poslovnog ponašanja.

Nastavnici: dr Predrag Ristić, Jelena Parezanović, master, Milica Čučković, master

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Milovančević, M., Poslovna kultura u inženjerskom menadžmentu, Univerzitet u Nišu, 2017.
  2. Elaković, S., Poslovna etika i komuniciranje, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2011.
  3. Đukić, O., Kultura, etika i vođenje organizacije, Fakultet za poslovni inženjering i menadžment, Banja Luka, 2006.

Cilj predmeta je obezbeđivanje znanja iz oblasti ekologije i ekološkog menadžmenta odnosno upravljanja zaštitom životne sredine, uz savladavanje menadžment strategija i veština za rešavanje ekoloških problema, a sa ciljem poboljšanja i povećanja individualne i opšte ekološke svesti, te jačanje buduće proaktivne uloge u primeni rezultata ekološke nauke u praksi, a radi održanog i/ili poboljšanog kvaliteta opšteg razvoja.

Nastavnik: dr Filip Đoković

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Voza, D., Ekološki menadžment, Tehnički fakultet, Bor, 2020.
  2. Đukić, P., Đukanović, S., Ekološki menadžment, Visoka poslovna škola strukovnih studija, Novi Sad, 2021.

Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa ključnim pojmovima u turizmu i specifičnostima funkcionisanja turističkog tržišta. Poseban cilj predmeta je upoznati studente sa savremenim ekonomskim funkcijama turizma u okviru nacionalne privrede i utvrđivanje doprinosa turizma nacionalnoj ekonomiji.

U procesu nastave se obrađuju brojne studije slučaja, analiziraju se trendovi i aktivno učestvuje na tri stručne konferencije MEKST u Novom Sadu, Turistički samit Vojvodine i Future Tourism Conference u Budvi.

Nastavnik: dr Filip Đoković

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Čavlek, N., Bartoluci, M., Prebežac, D., Kesar, O. i drugi., Turizam – ekonomske osnove i organizacijski sustav. Zagreb: Školska knjiga, 2011.
  2. Vojnović, B., Cvijanović, D., Stefanović, V., Razvojni aspekti turističke delatnosti, Institut za ekonomiku poljoprivrede, Beograd, 2012.

Stručna praksa na prvoj godini studija uvodi studente u poslovni svet. Studenti se upoznaju sa različitim hotelima i kompanijama za organizovanje događaja.

Trajanje prakse je 3 meseca. Svaka praksa je plaćena. U zavisnosti od perioda prakse, student je istovremeno aktivno uključen u studije i rad.

Svaki student je u ulozi mentija, što znači da dobija mentora u samoj kompaniji koji ga vodi kroz celokupan proces rada.

Nastavne baze za studente prve godine su:

Cilj predmeta je sticanje osnovnih i opštih znanja u domenu poslovnog prava, sa naglaskom na statusno i ugovorno kompanijsko pravo. Očekuje se da će stečena znanja u ovoj oblasti omogućiti studentima da shvate organizacionu strukturu poslovnih subjekata (statusno kompanijsko pravo), kao i pravne odnose u koje oni stupaju (ugovori u privredi).

Nastavnik: dr Dijana  Savić Božić

Struktura bodova:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnost – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Veselinović, J., Privredno pravo, Poljoprivredni fakultet, Univerzitet u Novom Sadu, Novi Sad, 2017.
  2. Spalević, Ž., Marković, V., Poslovno pravo, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2014.
  3. Spalević, Ž, Marković, V., Osnovi prava sa posebnim osvrtom na poslovno i turističko pravo, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2021.

Cilj predmeta jeste usavršavanje znanja i veština iz poslovnog jezika. Kontinuirano se radi na usavršavanju veština kao što su govor, čitanje, pisanje i slušanje, sa posebnim naglaskom na savladavanje poslovne terminologije u vezi sa hotelijerstvom i upravljanjem događajima. Predviđena je analiza studija slučajeva iz oblasti ljudskih potencijala. Priprema studenata za polaganje BEC (Business English Certificate) međunarodno priznatog ispita za prvi nivo (Preliminary) iz poslovnog engleskog jezika.

Nastavnik: Tijana Spasić Jakovljević, master

Cilj predmeta je da se studentima omogući da razumeju hotel kao sistem i to  kroz različite sektore i funkcije kao i specifičnosti poslovanja svakog od sektora i funkcija hotela. Neophodno je uputiti studente u procese upravljanja događanjima, dodatnom vrednošću u hotelu kao i u upravljanje sektorima u posebnim vrstama hotela. Studentima se pružaju znanja i veštine koje su potrebne za planiranje rada i izveštavanje o radu sektora kao i o svim ostalim aspektima funkcionisanja različitih sektora u hotelu.

Praktična nastava se održava u hotelu Crni vrh na Divčibarama, hotelu Saint Ten u Beogradu, kompaniji Montenegro Tourist Service u Crnoj Gori.

Predavači na predmetu su menadžeri hotela, konsultanti kompanije MoreHotelier, sertifikovani predavači EHL Hospitality Business School iz Švajcarske i konsultanti WinsedSwiss Education Group.

U procesu nastave se radi u sledećim softverima: Protel, Octopos, Phobs i KWHotel.

Nastavnici: dr Filip Đoković; Vladimir Vujčić, master; Nikola Marković, master; Miloš Pešić.

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnost – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Čačić, K., Poslovanje hotelskih preduzeća, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2013.
  2. Đoković, F., Odlučivanje u hotelijerstvu, Univerzitet Singidunum, Valjevo, 2018.
  3. Galičić, V., Poslovanje hotelskoga odjela smještaja, Fakultet za menadžment u turizmu i hotelijerstvu, Opatija, 2017.

Osnovni cilj predmeta jeste da se studentima na pristupačan način omogući razumevanje uloge marketinga u ekonomiji i društvu, kao i procesa kojim menadžment kompanije analizira, planira, sprovodi i kontroliše marketinšku koncepciju. Dobro osmišljene marketinške aktivnosti kritične su za dugoročni uspeh bilo koje poslovne organizacije, jer marketinška funkcija omogućava organizaciji da privuče, zadrži i poveća bazu potrošača, tako što za njih kreira, isporučuje i komunicira superiornu vrednost u odnosu na konkurenciju. Predmet je osmišljen tako da studentima kroz praktične primere i aktivno učešće u nastavi omogući razumevanje tradicionalnih i digitalnih tehnika kojima se služe marketari da bi došli do svojih potrošača.

Program je usklađen sa savremenim poslovnim praksama i izvodi se u saradnji sa Digital Communications Institute (DCI) iz Beograda.

Nastavnici: dr Predrag Ristić, Jelena Parezanović, master

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnost i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Lamb C, Hair, J.F. i McDaniel, C., Marketing MKTG, prevedeno na srpski jezik u izdanju Data Status, Beograd, 2013.
  2. Stojanović, V., Marketing – menadžment istraživanja, drugo izdanje, Evropski defendologija centar za naučna, politička, ekonomska, socijal- na, bezbjednosna, sociološka i kriminološka istraživanja, Banja Luka Udruženje nastavnika i saradnika Univerziteta u Banjoj Luci, Banja Luka, 2018.
  3. Rakita, B., Međunarodni marketing, Ekonomski fakultet, Beograd, 2009.

Osnovni cilj predmeta je upoznavanje studenata sa savremenim konceptom upravljanja ljudskim resursima i ulogom ljudskih potencijala za konkurentnost savremenih organizacija.

U okviru ovog predmeta izučavaju se teorijski koncepti, strategije i modeli menadžmenta ljudskih potencijala u međunarodnom kontekstu, sa fokusom na razlike u odnosu na menadžment ljudskih potencijala u nacionalnim okvirima. Posebna pažnja je posvećena izučavanju aktivnosti međunarodnog menadžmenta ljudskih potencijala u procesu ekspatrijacije i repatrijacije saradnika, kao i aktivnostima menadžmenta ljudskih potencijala u međunarodnim merdžerima i akvizicijama.

Nastavnici: dr Jelena Đorđević Boljanović, dr Ivan Arnautović, dr Ivana Jošanov Vrgović

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Đorđević Boljanović, J., Pavić, Ž., Osnove menadžmenta ljudskih resursa, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2011.
  2. Jošanov Vrgović, I., Menadžment ljudskih potencijala, Visoka strukovna škola poslovnih studija, Novi Sad, 2020.
  3. Arnautović, I., Ljudski resursi u bezbednosti. Akademska misao, 2021.
  4. Đorđević Boljanović, J., Menadžment ljudskih resursa, Univerzitet Singidunum, 2018.

 

Cilj predmeta je da se studentima omogući uvid u poslovnu etiku, etiku odnosa sa javnošću i novinarsku etiku interdisciplinarnim pristupom etike kao filozofske discipline, ekonomske politike, poslovne prakse, profesije odnosa s javnošću i medija. Studenti će se suočiti sa pitanjima pravednog i prirodnog poslovanja, prepoznavanjem neetičnog ponašanja u poslovanju te realizacijom i usklađenjem delovanja poslovne organizacije i to imajuči u vidu interese vlasnika tako i ostalih stejkholdera (zaposleni, klijenti, dobavljači itd.). Pitanja poput zajedničkog dobra, socijalnih principa, moralnog poslovanja, društvene odgovornosti i postavljanja, primene i kršenja etičkih kodeksa organizacija ključne su teme koje se obrađuju na ovom predmetu. Studenti će se, takođe, upoznati sa etičkim normama odnosa s javnošću poput profesionalnih vrednosti: stručnosti, integriteta, zagovaranja, nezavisnosti, odanosti i pravičnosti. Studenti će biti upoznati sa važećim međunarodnim i nacionalnim etičkim kodeksima profesije odnosa s javnošću.

Nastavnici: dr Ivan Arnautović, Milica Čučković, master

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Stojanović Prelević, I., Poslovna komunikacija i etika, Filozofski fakultet u Nišu, Niš, 2018.
  2. Cvijanović, D., Mihailović, B., Pejanović, R., Poslovna etika i komuniciranje, Institut za ekonomiku poljoprivrede i pravo, Beograd, 2012.

 

 

Cilj predmeta je da studenti savladaju osnovna znanja o bezbednosti, kvalitetu i tehnologiji životnih namirnica. Takođe, studenti će savladati teorijske osnove, određena praktična rešenja i formalno pravne aspekte tehnologije životnih namirnica, određene tehnološke postupke proizvodnje, konzerviranja i čuvanja različitih vrsta hrane i pića, ocenjivanje kvaliteta gotovih proizvoda.

Nastavu, posebno časove vežbi izvode stručnjaci iz oblasti tehnologije hrane, gastronomije i nuticionizma.

Nastavnici: dr Milivoje Cosić, dr Angela Paskuale

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Sposobnost raspoznavanja pripadnosti određenih problemskih situacija određenom modelu za čije je rešavanje razvijena neka metoda i tehnika za potrebe poslovanja hotela.

Studenti će biti osposobljeni da prepoznaju situacije u kojima je moguće uspešno primeniti određene metode i tehnike. Studenti će biti sposobni da:
pravilno interpretiraju termine iz domena poslovnog odlučivanja u hotelijerstvu;

  • koriste teorijski okvir i softverska rešenja u području poslovnog odlučivanja u hotelijerstvu;
  • analiziraju i interpetiraju rezultate kao i primene modele i tehnike poslovnog odlučivanja u hotelijerstvu;
  • kritički analiziraju i interpretiraju istraživanja iz područja metoda i tehnika poslovnog odlučivanja u hotelijerstvu;
  • samostalno analiziraju i tumače rezultate metoda i tehnika poslovnog odlučivanja u hotelijerstvu.

U procesu nastave se radi u softverima Protel i Phobs. Sastavni deo ocene je sticanje profesionalnih sertifikata od strane kompanije Protel, HSS Srbija i WinsedSwiss Education Group.

Nastavnici na predmetu u dugogodišnji generalni menadžeri luksuznih hotela, sertifikovani predavači EHL Hospitality Business School iz Švajcarske i konsultanti kompanije MoreHotelier.

Nastavnici: dr Filip Đoković, dr Jelena Đorđević Boljanović, Nikola Marković, Miloš Pešić

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Čačić, K., Poslovanje hotelskih preduzeća, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2013.
  2. Đoković, F., Odlučivanje u hotelijerstvu, Univerzitet Singidunum, Valjevo, 2018.
  3. Galičić, V., Poslovanje hotelskoga odjela smještaja, Fakultet za menadžment u turizmu i hotelijerstvu, Opatija, 2017.
  4. Čerović, S., Knežević, M., Menadžment u hotelijerstvu, Univerzitet Singidunum, 2019.

Cilj predmeta je sticanje stručnih znanja iz teorije i prakse upravljanja projektima neophodnih za uspešnu primenu u realizaciji raznovrsnih projekta i programa. Ishodi učenja se odnose na upoznavanje i ovladavanje savremenim metodama i tehnikama za upravljanje projektima.

Nastavnici: dr Edin Kalač

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Avlijaš, R., Avlijaš, G., Upravljanje projektom, Univerzitet Singidunum, 2022.
  2. Milovančević, M., Milčić, D., Anđelković, B., Projektni menadžment, Mašinski fakultet, Niš, 2015.
  3. Krpan, Lj., Upravljanje i vrednovanje projekata, Sveučilište Sjever, Koprivnica, 2021.
  4. Cetinski, V., Perić, M., Projektni menadžment, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 2013.

Predmet je namenjen studentima sa ciljem upoznavanja sa relevantnim aspektima savremene teorije i prakse strategijskog menadžmenta, kao i sa načinima oblikovanja, analize i sprođenja poslovne strategije preduzeća.

Analiziraju se studije slučaja, održavaju se tribine i susreti sa menadžerima i vlasnicima biznisa, podstiče se razvoj kritičkog mišljenja kod studenata.

Partner na predmetu je Srpska asocijacija menadžera.

Nastavnici: dr Filip Đoković, dr Vladimir Marinković

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. McIntyre, J., Đoković, F., Strategijski menadžment, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2021.
  2. Stanković, J., Đoković, F., Strategijski menadžment, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2019.
  3. Ateljević, J., Kulović, Dž., Đoković, F., Bavčić, M. Strategic Management and Michael Porter: Changes and Challenges in the Global Business Environment. Routledge, 2023.

Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa osnovnim načelima hotelske industrije i pripadajuće gastronomije sa karakteristikama savremene ponude i tražnje. Kod studenata se stvaraju pretpostavke za razumevanje političkih, ekonomskih, socijalnih, kulturnih i tehnoloških faktora koji su značajni za razvoj hotelijerstva i gastronomije. Posebni ciljevi su usmereni na identifikovanje savremenih trendova u hotelijerstvu i gastronomiji.

U procesu nastave se radi u softverima Protel i Phobs. Sastavni deo ocene je sticanje profesionalnih sertifikata od strane kompanije Protel, HSS Srbija i WinsedSwiss Education Group.

Nastavnici na predmetu u dugogodišnji generalni menadžeri luksuznih hotela, sertifikovani predavači EHL Hospitality Business School iz Švajcarske i konsultanti kompanije MoreHotelier.

Nastavnici: dr Filip Đoković; dr Jelena Farkić; Nataša Mićević, master; Vladimir Vujčić, master; Miloš Pešić

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Đoković, F., Odlučivanje u hotelijerstvu, Univerzitet Singidunum, Valjevo, 2018.
  2. Galičić, V., Poslovanje hotelskoga odjela smještaja, Fakultet za menadžment u turizmu i hotelijerstvu, Opatija, 2017.
  3. Fletcher, J., Fyall, A., Gilbert, D. &Wanhill, S., Tourism principles and practice. (6. ed.) Pearson, 2018.

Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa poslovnim procesima u gastronomiji, koji predstavljaju ključni uslov za oblikovanje ponude u sektoru hrane i pića. Studenti se upoznaju sa savremenom organizacijom sektora hrane i pića, finansijskim poslovanjem i analizom troškova. Takođe, cilj predmeta je usvajanje kružnog toka kretanja robe kroz praktičnu nastavu.

Nastavnici: dr Kliment Naumov; dr Filip Đoković; Filip Gračanin, master

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnost i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Barjaktarović, D., Restoratersko poslovanje, Univerzitet Singidunum, 2015.
  2. Vojnović, B., Cvijanović, D., Menadžment gastronomije i restoraterstva, Fakultet za hotelijerstvo i turizam, Vrnjačka Banja, 2017.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Stručno i teorijsko upoznavanje studenata sa kompleksnim aspektom projektovanja ugostiteljskih sadržaja u okviru hotela i drugih objekata, izgradnje i održavanja hotelske arhitekture, izborom lokacije objekta, sadržajem soba i kupatila, projektovanjem i sadržajem restorana, projektovanje dodatnih sadržaja, kreiranja enterijera sa svim elementima menjanja, zaštite i redizajniranja u zavisnosti od kategorizacije i projektnog zadatka.

Nastavnici: dr Filip Đoković, mr Radmila Marković

Literatura:

  1. Čerović, S., Čomić, Đ., Projektovanje i izgradnja hotela, Univerzitet Singidunum, 2020.
  2. Đoković, F., Odlučivanje u hotelijerstvu, Univerzitet Singidunum, 2018.

Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa koncepcijom estetike u gastronomiji i načinima povećanja ukupnog kvaliteta doživljaja gosta korišćenjem vizuelnih efekata kod gastronomskih proizvoda. Takođe, cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa nizom praktičnih operacija, kako bi se zadovoljili estetski kriterijumi gastronomskih proizvoda.

Nastavnici: dr Kliment Naumov; Momčilo Conić, master

Literatura:

  1. Gagić, S. (2016) Servis hrane i pića (1. izdanje). Fakultet za turizam i hotelijerstvo.
  2. Gagić, S. (2015) Uparivanje hrane i vina (1. izdanje). Fakultet za turizam i hotelijerstvo.
  3. Škrinjar, M. & Tešanović, D. (2012) Hrana u ugostiteljstvu i njeno čuvanje. Visoka hotelijerska škola strukovnih studija.

Cilj predmeta je sticanje znanja, veština i kompetencija o osnovnim principimaplaniranja, organizovanja upravljanja i kontrole događaja u turizmu ihotelijerstvu. Pored navedenog, ciljevi se odnose na usvajanje metodologije planiranja događaja, analiza sadašnjeg stanja ponude događaja, otkrivanje trendova tržišta događaja, razvoj kreativnosti i inovativnosti u stvaranju novih događaja, budžetiranje događaja.

Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa različitim vrstama događaja kao i celokupnim procesom kreiranja događaja, počevši od izrade kreativnog koncepta pa sve do njegove realizacije i evaluacije. U okviru predmeta, studenti će upoznati proces planiranja događaja, izradu koncepta i dizajna događaja, načine raspodele budžeta, resurse koji su potrebni za njegovo sprovođenje i načine evaluacije projekta. Event manadžeri imaju samo jednu priliku za organizaciju savršenog događaja.

Partneri u izvođenju nastave su konferencija MEKSTTuristički samit Vojvodine i hotel Crni vrh.

Nastavnici: dr Jelena Farkić; Nemanja Dimić, master

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Glavni cilj predmeta je da se studentima obezbedi informativno i interaktivno obrazovno iskustvo u okviru kojeg mogu da se upoznaju sa svim neophodnim aspektima razvoja turizma, posebno hotelijerstva i gastronomije, prilikom kojeg se dostupni resursi koriste na način koji dopušta i sadašnjim i budućim generacijama da ih u istom ili većem stepenu kvaliteta koriste. Cilj je da se omogući studentima da izučavaju prostor kao sistem i turističke resurse koji postoje u okviru njega, kao i da ih valorizuju i uvide značaj za formiranje turističkog proizvoda i turističke ponude u datom prostoru.
Takođe, cilj je da se omogući studentima da steknu sposobnost sagledavanja međuzavisnosti tih složenih sistema, razumevanja osnovnih procesa, pojava i konflikata koji se tiču korišćenja i zaštite turističkih resursa, kao i da savladaju osnove planiranja, uređenja i izgradnje turističkih prostora koji se zasnivaju na poštovanju principa održivosti.
Konačno, cilj predstavlja osposobljavanje studenata da znaju koji su im podaci za analize potrebni, koji su njihovi relevantni i pouzdani izvori i kako ih u analizama koristiti u funkciji donošenja poslovnih odluka u preduzećima turističke privrede (posebno hotela i pripadajućih ugostiteljskih objekata).

Nastavnici: dr Jelena Farkić; Nataša Mićević, master

Literatura:

  1. Jovanović, V., Turizam i prostor, Univerzitet Singidunum, 2020.
  2. Damnjanović, I., Održivi turizam – na putu ka budućnosti, Univerzitet Singidunum, 2021.
  3. Farkic, J. & Gebbels, M., The Adventure Tourist: Being, knowing, becoming. Emerald Publishing, 2022.

Upoznavanje studenata sa savremenim dostignućima u oblasti bezbednosti hrane, bolesti koje nastaju konzumiranjem nebezbedne hrane, upoznavanje studenata sa pitanjima uspotavljanja i primene odgovarajućih standarda kvaliteta hrane i podzakonskim aktima kojima su regulisana pitanja upotrebe aditiva u proizvodnji hrane, ambalaže, deklarisanja hrane.

Nastavnik: dr Milivoje Ćosić

Literatura:

  1. Kilibarda, N. Bezbednost hrane, Univerzitet Singidunum, 2019.
  2. Popov-Raljić J., Blešić I., Bezbednost hrane – Primena HACCP sistema u ugostiteljstvu i hotelijerstvu, Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad, 2016.

Cilj kursa je da se studenti upoznaju sa kulturom grane kroz holistički pristup kao i značajem, fiziološkim delovanjem i preporučenim unosom namirnica u ishrani. Takođe, cilj je da studenti naučeo pravilnom konceptu ishrane i kako kvalitetno odabrati i kombinovati namirnice kao izvore hranljivih materija; dase upoznaju ih specifičnostima prehrambenih potreba određenih grupa ljudi s obzirom na savremene karakteristike načina života.

Nastavnik: dr Angela Paskuale

Literatura:

  1. Stanišić, S.& Rosić, M. (2012) Principi ishrane i rekracije (1. izdanje). Univerzitet Singidunum.
  2. Montanari, M. (2011) Hrana kao kultura (1. izdanje), Sandorf.
  3. Korunovski, S., Kocevnski, J. (2009) Hrana i kultura, Fakultet za turizam i ugostiteljstvo u Ohridu, 2009.
  4. Škrinjar, M. & Tešanović, D. (2012) Hrana u ugostiteljstvu i njeno čuvanje. Visoka hotelijerska škola strukovnih studija.

Cilj predmeta je da studenti steknu teorijska znanja vezana za formiranje prodajnih cena i praktične veštine vezane za maksimiziranje prihoda u hotelskim i drugim preduzećima, sagledavajući troškove, tržišne segmente, kanale prodaje, sezonalnost poslovanja i percepciju vrednosti usluge i uslužnog asortimana.

Partner kompanije na ovom predmetu su MoreHotelier i HSS Srbija.

Nastavnici: mr Veljko Samardžić; Vladimir Vujčić, master

Literatura:

  1. Spasić, V. & Čerović, S. (2019). Ekonomsko-finansijska analiza poslovanja preduzeća u hotelijerstvu i turizmu (4. izdanje). Univerzitet Singidunum.
  2. Đoković, F. (2018). Odlučivanje u hotelijerstvu (1. izdanje). Univerzitet Singidunum.
  3. Radojević, T. (2021). Finansijsko poslovanje u turizmu i hotelijerstvu (7. dopunjeno izdanje). Univerzitet Singidunum.
  4. Galičić, V. (2017). Poslovanje hotelskog odjela smještaja (1. izdanje). Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu.

Stručna praksa se realizuje u skladu sa odslušanim predmetima u prethodnim semestrima kao i u tekućem semestru.

Studenti se upućuju u tačno određene hotele i kompanije za organizaciju događaja. Trajanje prakse je do 3 meseca i svaka praksa je plaćena. Uz rad u preduzeću turističke privrede, student prati nastavu.

Pregled poslova koji studenti obavljaju su:

  1. poslovanje i upravljanje – istraživanje isplativnosti poslovnog poduhvata, planiranje poslovanja, izrada SWOT i ostalih analiza, apliciranje za određene projekte, modernizacija preduzeća;
  2. rad na računaru – poslovna administracija, upravljanje dokumentima, formiranje cena, kreiranje prezentacije;
  3. poslovna komunikacija – kreiranje izveštaja, pregovaranje, prezentovanje;
  4. računovodstvo i finansije – finansijske analize i predviđanja, budžetiranje, analiza zaliha, procena vrednosti preduzeća,
  5. marketinške aktivnosti – kreiranje marketinške strategije, analiza klijenata, kreiranje sadržaja za različite kanale komuniciranja.
sr_RSSerbian