BEZBEDNOST

Osnovne strukovne studije studijskog programa MENADŽMENT BEZBEDNOSTI, u trajanju od tri godine (180 ESPB), karakteriše program koji je usklađen sa svetskim trendovima u oblasti odbrane, diplomatije i bezbednosti. Tražnja za profesionalcima iz oblasti bezbednosti je sve veća, sudeći prema podacima Nacionalne službe za zapošljavanje i Unije poslodavaca.

Na studijskom programu MENADŽMENT BEZBEDNOSTI steći ćeš znanja i veštine potrebne za temeljno razumevanje sistema bezbednosti, obaveštajnih sistema, sistema nacionalne i međunarodne bezbednosti.

U kontekstu aktuelnih dešavanja u svetu, bićeš potpuno osposobljen da:

  • proceniš različite rizike i utičeš na smanjenje rizika u slučaju prirodnih katastrofa, potencijalnih ratova, sukoba na određenim teritorijama;
  • kako da zaštitiš životnu sredinu i prilagodiš organizaciju krupnim klimatskim promenama;
  • proceniš bezbednosnu situaciju na određenom području, za određenu organizaciju ili pojedinca;
  • unapređuješ bezbednosne politike organizacija;
  • proceniš rizik u sajber prostoru i tako zaštitiš organizacije i poverljive podatke.

Profesori na programu Bezbednosti su, pored bavljenja naukom, aktivno uključeni u Ministarstvo unutrašnjih poslova Republike Srbije, Ministarstvo inostranih poslova Republike Srbije, Vojsku Republike Srbije i određene bezbednosne strukture u Srbiji i zemljama regiona.

Nastavnici na studijskom programu su:

Zvanje koje se stiče nakon završetka studijskog programa MENADŽMENT BEZBEDNOSTI je STRUKOVNI MENADŽER BEZBEDNOSTI.

Prijavi se

Prijavi se i studiraj na VOS EDUKA

Menadžment bezbednosti
180ESPB
  • Politički sistem Republike Srbije
  • Komunikološki aspekti bezbednosti
  • Pravni osnovi bezbednosti
  • Nove tehnologije i elektronski kriminal
  • Energetska bezbednost
  • Geopolitika
  • Globalna bezbednost
  • Psihologija bezbednosti

Svi predmeti

  • I godina
  • II godina
  • III godina

Cilj predmeta je da se upoznaju studente sa prirodom i karakterom savremenog menadžmenta, sa njegovom strukturom i procesom i ukaže na njegov značaj za savremene organizacije i savremene uslove poslovanja. Postavljanjem svojevrsne teorijske osnove iz oblasti menadžmenta omogućiti studentima da steknu fundamentalna znanja i veštine iz ove oblasti i osposobiti ih za njihovo buduće uspešno uključivanje u poslovnu praksu i efikasno rešavanje onih problema iz domena menadžmenta, koje savremena praksa sa sobom nosi.
Takođe, studentima se pruža mogućnost da sagledaju i razumeju sve faze u procesu upravljanja organizacijom, kao i da im omogući razumevanje i primenu nekih od osnovnih metoda poslovne analize. Takođe, u okviru predmeta, obrađuju se i brojne teme iz domena operativnog menadžmenta, tj. rešavanja svakodnevnih izazova upravljanja i rada u organizaciji. U nastavi se koriste brojne studije slučaja, odnosno primeri realnih poslovnih problema, čijom analizom studenti stiču sposobnost praktične primene stečenih znanja na predmetu.

Nastavnik: dr Jelena Đorđević Boljanović, dr Vladimir Marinković

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Mašić, B., Đorđević Boljanović J., Babić, L., Dobrijević, G., Veselinović, S., Menadžment, Univerzitet Singidunum, 2010.
  2. Williams, C., Principi menadžmenta. Data Status, Beograd, 2011.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Studenti treba da ovladaju teorijama i praksama međunarodne razmene, da se upoznaju sa pojmovima i steknu osnovna znanja iz spoljnotrgovinske politike, teorije platnog bilansa, deviznog tržišta i deviznog kursa, kao i međunarodnog monetarnog sistema. Uspešnim savladavanjem predmeta, studenti će biti u stanju da analiziraju različite aspekte međunarodne ekonomije, kao i da identifikuju probleme i predlože rešenja za  njihovo otklanjanje. Pored toga, sticanjem znanja iz ovog predmeta očekuje se da studenti mogu da objasne tendencije u različitim oblastima međunarodne ekonomije i predvide buduće trendove, kao i da predlože mere za rešavanje problema koji se javljaju na robnim, finansijskim i deviznim tržištima.

Očekuje se da će studenti biti u stanju da primene stečena znanja iz oblasti međunarodne ekonomije na konkretne segmente položaja zemlje u međunarodnom okruženju, kao i da ocene pravce budućih integracionih kretanja i posledice na domaću zemlju. Koristeći stečene analitičke sposobnosti studenti će takođe biti spremni da sprovedu istraživanja u okviru različitih segmenata međunarodne ekonomije.

U okviru nastave iz ovog predmeta studenti će na osnovu predavanja, vežbi i obrade studija slučaja proučavati zakonitosti i tendencije savremenog međunarodnog trgovinskog i finansijskog ambijenta. Analiziraće ulogu i značaj međunarodnih trgovinskih, finansijskih i drugih relevantnih institucija i proučavati mere i instrumente trgovinske politike i njihovu primenu u praksi.

Nastavnik: dr Ivan Arnautović

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Radojević, T., Međunarodna ekonomija, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2022.
  2. Salvatore D., Međunarodna ekonomija, prevedeno na srpski jezik u izdanju Centar za izdavačku delatnost, Ekonomski fakultet Univerziteta u Beogradu, Beograd, 2016.

Predmet ima cilj da upozna studente sa osnovnim obežjima psihologije kao društvene nauke. Naglasak je na pregledu osnovnih teorija, ključnih naučnih studija i empirijskih saznanja – sa akcentom na njihovu primenu u poslovnom svetu. Svrha predmeta je da detaljnije upozna studente sa osnovima psihologije, te da im omogući lakše snalaženje u ovoj naučnoj disciplini tokom daljih studija.

Nastavnik: dr Ivana Jošanov Vrgović

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Žiropađa, Lj., Uvod u psihologiju, Čigoja štampa, Beograd, 2019.
  2. Čolović, M., Milošević, M., Socijalna psihologija, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2022.

Osnovni cilj predmeta je da studente na adekvatan način uvede u oblast informacionih sistema i da im ponudi bazična znanja. Takođe, cilj je da informacioni sistemi postanu deo koncepta savremenog poslovanja. Studenti će biti aktivno uključeni u rešavanje problema, kreativno razmišljanje i prepoznavanje mogućnosti. Po završetku kursa studenti će steći razumevanje o primeni osnovnih softvera u poslovanju; razvijati algoritamski načina razmišljanja i sistematičnost u rešavanju praktičnih problema.

Svrha ovog predmeta je upoznavanje sa informacionim tehnologijama, hardverskom i softverskom osnovom savremenih računarskih sistema, kao i fenomenom umrežavanja i Interneta. Pored toga, razmatraju se osnove baza podataka i njihove primene u poslovnom okruženju. Posvećuje se i pažnja pitanjima bezbednosti i principima na kojima se zasniva elektronsko poslovanje. Kroz praktične laboratorijske vežbe stiču se osnove računarske pismenosti u pogledu korišćenja računara, rada sa operativnim sistemom Windows, upotrebe programa za obradu teksta, programa za tabelarni proračun, kao i prezentacije i rada na Internetu.

Nastavnik: Ivan Pantelić, master

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnosti – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Stojmenović, M., Veinović, M., Marković, D., Informatika, Univerzitet Singidunum, 2021.
  2. Stankić, R., Poslovna informatika, Ekonomski fakultet, Beograd, 2021.

Nastavnik: dr Dijana  Savić Božić

Struktura bodova:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • prisustvo i aktivnost – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Cilj predmeta je da se studentima omogući uvid u poslovnu etiku, etiku odnosa sa javnošću i novinarsku etiku interdisciplinarnim pristupom etike kao filozofske discipline, ekonomske politike, poslovne prakse, profesije odnosa s javnošću i medija. Studenti će se suočiti sa pitanjima pravednog i prirodnog poslovanja, prepoznavanjem neetičnog ponašanja u poslovanju te realizacijom i usklađenjem delovanja poslovne organizacije i to imajuči u vidu interese vlasnika tako i ostalih stejkholdera (zaposleni, klijenti, dobavljači itd.). Pitanja poput zajedničkog dobra, socijalnih principa, moralnog poslovanja, društvene odgovornosti i postavljanja, primene i kršenja etičkih kodeksa organizacija ključne su teme koje se obrađuju na ovom predmetu. Studenti će se, takođe, upoznati sa etičkim normama odnosa s javnošću poput profesionalnih vrednosti: stručnosti, integriteta, zagovaranja, nezavisnosti, odanosti i pravičnosti. Studenti će biti upoznati sa važećim međunarodnim i nacionalnim etičkim kodeksima profesije odnosa s javnošću.

Nastavnici: dr Ivan Arnautović, Milica Čučković, master

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Stojanović Prelević, I., Poslovna komunikacija i etika, Filozofski fakultet u Nišu, Niš, 2018.
  2. Cvijanović, D., Mihailović, B., Pejanović, R., Poslovna etika i komuniciranje, Institut za ekonomiku poljoprivrede i pravo, Beograd, 2012.

 

 

Cilj predmeta je sticanje stručnih znanja iz teorije i prakse upravljanja projektima neophodnih za uspešnu primenu u realizaciji raznovrsnih projekta i programa. Ishodi učenja se odnose na upoznavanje i ovladavanje savremenim metodama i tehnikama za upravljanje projektima.

Nastavnici: dr Edin Kalač

Struktura ocene:

  • prvi kolokvijum – 30 bodova,
  • drugi kolokvijum – 30 bodova,
  • aktivnosti i prisustvo – 10 bodova,
  • završni ispit – 30 bodova.

Literatura:

  1. Avlijaš, R., Avlijaš, G., Upravljanje projektom, Univerzitet Singidunum, 2022.
  2. Milovančević, M., Milčić, D., Anđelković, B., Projektni menadžment, Mašinski fakultet, Niš, 2015.
  3. Krpan, Lj., Upravljanje i vrednovanje projekata, Sveučilište Sjever, Koprivnica, 2021.
  4. Cetinski, V., Perić, M., Projektni menadžment, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, 2013.

Stručna praksa se realizuje u skladu sa odslušanim predmetima u prethodnim semestrima kao i u tekućem semestru.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

en_USEnglish